rindu...~



tidak tahu mengapa hati ini menangis apabila teringatkan malaysia..

mungkin rindukan suasana tarbiah malaysia yang tidak banyak sekatan berbanding di mesir..semalam ditahan polis mesir atas alasan keselamatan..menghabiskan masa di tepi ladang gandum yang dipenuhi najis-najis himar..wahai pakcik-pakcik polis, saya bukan pengganas..saya nak bersiar-siar je..eh ye ke?!!

rindukan malam-malam minggu yang dihadiri oleh ikhwah dari pelbagai latar belakang jemaah dan NGO bersama semata-mata ingin taqarrub pada-NYA..rindukan susah payah dan tawa mereka...rindukan surau ansar...

juga merindui sahabat-sahabat sepengajian hadith dan semanhaj dengan ku..yang memperjuangkan dakwah salafus soleh...

rindukan semua yang pernah ku rasai...

wassalam...

~..ku menyintai kalian kerana agama..sekiranya kamu meninggalkan agamamu...sentaklah juga cintaku dalam diri mu...~

7 comments:

sahihain said...

masihkah akh ingat akh kene tumbuk atas pentas?

pandainye dia blakon..sakit tak kene tumbuk dengan askar israel..?
bersejarah kan 2hari kita di masjid ansar?pegi rumah ke rumah kutip derma palestine..esoknya pula kita berlakon..bestnya saat-saat tu..ana pun rindukannya..~

thanks ust emran yang telah menyatukan semua ikhwah JIM,ISMA,ABIM,PKPIM dll utk hadir qiam setiap bulan..kami juga merindui suara merdu akh time qiam..bila lagi dapat jumpe?

Anonymous said...

salam...
ana ada waktu kempen tue...
May Allah bless Ust Emran...

-iswan-

Anonymous said...

MAY HIM bless ust emran..

rindukan kuliah-kuliah haraki dia.
iswan,anta di gombak sekarang ni?

sahihain,jgn puji lebih.nnti akh kita ni malas menulis.dia ni tak makan puji

Anonymous said...

Salam...ana d Gombak...apa2 pun anta sape ye...

-ezani iswan-

Anonymous said...

enta tak kenal ana kot..ana datang 2kali je dalam setahun.dan hari palestin tu,ana balik awal.

muhammad

mujahidahsolihah said...

yup...kite sering merindui saat2 perjuangan kite kt mesia..

serius...berjuang...berada pada jalan ni kat malaysia lebih menyeronokkan...mungkin gak sbb kat sini...idup lebih tertumpu pada bljr.

tp,peluang ni la untuk abduh wat ape yg abduh pernah alami...wat untuk org lain.biar sumer org dapat rasa yg same..

dikah pon rindu perjuangan kat matrik dulu...terasa iman ygbertambah kt matrik dulu semakin berkurang...huhu...

doa smga kite masih kuat istiqomah dlm mempertegakkan syiar2 islam..

rindu jugak perjuangan yg baru bermula kat UTM..
bayangkan...yg nak join usrah ngan akak2 tuh utk batch dikah...hanya 2 orang drpd ratusan yg dok kolej tuh...hanya lebih kurang 10 orang dalam 1 UTM tuh...(batch dikah shj)...huhuuu...

rindunyer perjuangan dulu....
rindunyer bersama sahabat2 akhawat dulu...

zaini_jb said...

Salam..to Muhammad,rajin2 lah p mabit...setahun due kali..ana rase tak cukup...huhu...betul tak?...skrg enta belajar kat mane Muhammad?