jemputan walimah...

"....This is only a small portion of successes in our life..towards the ultimate success, Jannah.."

(Sahih Abdullah Ibn Dinsuhaimi dalam Friendsternya)

dari kiri : dr. aida (kak ipar)..ummi..abah..along (suka songkok)..
duduk : penulis...kak sue..angah..adik ah(tiada dalam gambar-beraya di jordan)

abg abdullah n the gang..


berdiri dari kiri : iman...abg mat..abg abdullah..kak fatimah..
duduk dari kiri : makcik norhani..dan pakcik dinsuhaimi...keluarga doktor nih..


abg abdullah dan makcik norhani di niagara waterfall..ye ke?


kak sue...


my sis di bawah "kawalan" saya...jangan rapat..!!!!



Semalam yang telah pergi
Menghilang tanpa jejak
Membawa bersama cereka
Getar dan ketawa

Dan kini ku mencari
Kalau masih ada kesan
Yang terus tersisa di dada
Pantai permainan

Jalanan yang panjang
Bersimpang haluan
Bagai pentas luahan rasa
Tiada bersempadan

*
Pada awan biru ku melakarkan kata-kata
Pada langit cerah ku panah semua cerita
Dengarlah mentari suara hatiku menyanyi
Berterbangan jiwa merentasi pelangi

Mungkinkah ada esok
Untuk ku ukirkan kalimah
Menjadi arca pembuktian
Pengabdian cinta

Gerimis menitis gugur membasahi bumi
Bagai menangisi sebuah cerita hati
Andai kau fahami semua hikayat pendita
Seribu tahun kau pasti bisa setia
Ke alam syurga


dijemput ke walimah kakak ana dr. sumayyah dan akhi abdullah...akhi abdullah(23) baru sahaja menamatkan pengajiannya di US dalam bidang mechanical engineering dan sekarang bekerja di KL..dan nik sumayyah(23) MASIH lagi belajar di tahun 3 di uia dalam bidang perubatan...kahwin di usia muda..huhu..semoga mereka mendapat REDHA Allah...~


hari : sabtu
tarikh : 1 Disember 2007
masa : 12.oo tengahari - 6.oo petang
alamat : 908, Kg. Tegayong, 16400, Melor, Kota Bharu, Kelantan..

Kehadiran saudara/i sekalian amat ana hargai..wakil kepada ana yang tak dapat balik pada hari tersebut...

13 comments:

Anonymous said...

wo wo wo...pergh..seingat sy,abdullah tu bukan ke ex-sri aman?kak nik tu baru tahun 3?kawen muda bese la..zaman sekarang ni,ramai yang kawen muda..

dr abduh bila lagi?

jiilul_quran said...

semoga mereka berbahagia..kepada sesiapa yang sedang hangat bercinta..dan ingin bercinta..atau yang telah putus cinta...atau segala macam jenis cinta..
yakinilah...segalanya telah tertulis..si "dia" telah Allah tentukan..bersabarlah dan yakinlah pada-NYA..bukan menurut kata hati yang belum tentu benar..

kak sue baru je tahun 3..tengah praktikal..doakan mereka..amin..!!

Azree MH said...

Ingatkan enta yang kawen tadi. Hehe.

marhamah said...

tahniah buat kak su dan abg abdullah.
moga-moga mereka bahagia.semoga cinta mereka selepas kahwin akan mekar.semoga mendapat zuriat yang soleh solehah.

akh kita bila pula ye?ana ada terbaca artikel ust.maszlee malik.."mama,aku mau kawin..!" cuba akh baca.bagus untuk muda-mudi sekarang.

ternampak belakang beg akh ada badge tertulis "nikah..connecting people..!!"..kuat promote orang kahwin tapi akh kita ni dah ada ke?

pengunjung tetap yang menunggu tulisan terbaru.

badrul said...

salam...alhamdulillah

tahniah kpd akak sue kite dan abg abdullah...

p/s: abg abduh kte ble lg? huhu...

jiilul_quran said...

salam alayk..bad..!!

nape tnye ana plak..muda lagi..buku-buku banyak tak khatam lagi..

Anonymous said...

nak tunggu anak2 dakwah lahir dari sulbi akh kita ni..hebat macam akh kita juga nanti..

ska8ter said...

pesal muka sama macam ko je beduh?kawan2 aku pun cakap camtu..baru grad dari USA?mantap gle..ko bila plak?dah ada calon ke?meh aku carikan..

raihana said...

tahniah utk kak sue n bakal suami...
smoga mereka berbahagia hingga ke syurga...
inshaAllah, kalau blh, nak gi juga walimah kak sue.. tp tgk keadaan mcm mana dulu... since masa 1 dec tu masih cuti lagi.. if sempat balik ke kuantan awal, boleh la pegi..
turut mendoakan agar nta juga menemui jodoh yg solehah n blh kawen awal mcm kak sue juga.. ameen... :)

p/s: hmm, muka akh abdullah tu ada iras muka nta la...

jiilul_quran said...

em..ni dah kali ke berapa ratus ntah orang cakap muka ana macam abg abdullah..cuba klik bagi besar gambar tu..lain kot..

ada masa..datangla ke rumah kitorg..buat majlis sekali je..di rumah ana..buat besar-besaran sekaligus..

salah satu hantaran adalah sebiji quran yang ana beli kat mesir..huhu..~ bau mesir melekat2 lagi...

anyway..kawan-kawan..mai la..pakat meriahkan majlis...

jiilul_quran said...

maaf...sebuah al-quran...bukan sebiji..

"...wa inna lahu laahfizun.."

Anonymous said...

Salam...Yelah mcm muke abduh...ana pun mule2 nengok gambar tue jadi konfius jap...

-ezzani iswan-