Bait Muslim Yang Bakal Di Bina..Mari Kita Doakan..~


Akhil Mahbub Dr. SYAMIL AL-HAFIZ dan Ukhti Dr. MUSFIRAH


Muhammad Syamil Bin Mohamad Salmi

Currently studying in Jordan University of Science and Technology

3rd Year Medical Student

............................


(gambar dr.musfirah tak dapat diletakkan..maaf..)

Musfirah Binti Ishkandar

Currently studying in Manipal College of Dental Sciences,Mangalore,India

2nd Year Dental Student


"Dan diantara tanda-tanda (kebesaran)-Nya adalah dia menciptakan pasangan-pasangan untukmu dari jenismu sendiri agar kamu cenderung dengan merasa tenteram kepadanya,dan Dia menjadikan di antaramu kasih-sayang.Sungguh,pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda (kebesaran Allah) bagi kaum yang berfikir" [Ar-Rum: 21]

17 comments:

Badrul Aini Sha'ari said...

salam perjuangan...

dr abduh ble plk ye???

dr.nik mohd abduh b. nik mhd nor said...

taun depan..hehehe...kidding..gurau je bad...

doa-doakan la yer supaya cepat bertemu jodoh..dah tua dah ni...tak tahu la bila dapat bina masjid ni..masih menunggu jawapan dari Allah..

ZAINI_JB said...

Salam...bad nta bilik pule...asyik kenekan abduh aje =)

Badrul Aini Sha'ari said...

salam perjuangan...

aik???

ana plak???ana blm layak lagi...

nta pn ble lg???hehe...


ada apa dengan 16 Mei???

http://shoutulhaq.blogspot.com/2008/05/salam-perjuangan-saban-tahun-kita-akan.html

ZAINI_JB said...

Ada apa dengan 15 Mei =)

nik solihah mujahidah nik mhd nor said...

hikhik..doakan la abg ana tu..

smga jmp jodoh yg betul2 hebat cam die..

ana nk abg ana ni sowang kawen cpat2..tp, ana tatau lah ape prasaan klu die kawen nnt..sob3...piluu

dr.nik mohd abduh b. nik mhd nor said...

aih..awat nk suruh abduh cepat2nya?

insyaAllah ada jodoh..murah rezeki..Allah dah tetapkan dalam perut lagi kan?..doakan je la yer adik ah..hebat mendenya abduh ni..jodoh ajal ni ketentuan Allah...kita cuma berikhtiar dan berharap agar menetapkan yang terbaik buat kita..


membina bait muslim bukan senang...kahwin bukan sehari...tapi hingga ke syurga..~

dr.nik mohd abduh b. nik mhd nor said...

suruh orang pandai..kita tu..bila la lagi..meh abduh isikan borang bait muslim untuk adik ah..nak?

Badrul Aini Sha'ari said...

salam perjuangan...

hoho...abduh, adik die pun ngusik die...:P

dr.nik mohd abduh b. nik mhd nor said...

bad ni pun apa kurangnya..tak lama dah ana rasa...hehe...isi lah borang bait muslim...moga2 antum semua dapat membentuk keluarga yang dapat memacu masa depan dakwah...baik malaysia, mahupun dunia...beribu-ribu itu bermula dari setapak..

ana teringatkan tentang satu artikel yang ana tulis tentang perkahwinan dan ana masukkan dalam blog pelajar perubatan zagazig, komennya mencecah hingga ratusan lebih..


memang betullah percubaan ana..rupa-rupanya dak2 remaja kita ni suka tentang isu kahwin, cinta dll...tapi, suka tak suka pun, carilah jalan paling tenang...bait muslim..

badrul said...

salam perjuangan...

erk, kite plak yg kene...;)

nta leh kasi link ke artikel nta2?

Anonymous said...

alah,org famous mcm akhi kita ni mesti ramai yg nak punyalah.tapi tak tau la akhi kita ni nak bina bait muslim bila,ye tak?

kawin jangan tak kawin.tua baru menyesal.haha

dr.nik mohd abduh b. nik mhd nor said...

ini dah dikira mengarut dah ni.kalau orang macam badrul,ezzani tu boleh la dikatakan femes.

maaf badrul dan ezzani, ana mempromo antuma berdua. tapi tak boleh nak sorok kebenaran. memang antuma femes pun.

p/s : jangan marah!

badrul said...

salam perjuangan...

ye la tu...kan ana dah kata akhi kita ni ckp pandai ngelak time org cte psl baitul muslim die...:P

dr.nik mohd abduh b. nik mhd nor said...

hehe..

mane ada pndai mengelak..pndai mengelat ada la..hehe..ni yg tk leh buka topik bab2 kahwin ni..msti kena serang pnyala..dari uia dulu lg kna serang..ana serang balik nnti akhi badrul..naya enta nnti..hehe..


to anonymous :
cubala enta berkenalan dgn akhi badrul kita ni..dia ni mmg femes..ex-stud medic yg digeruni serata alam..tak percaya tnya la kawan2 dia kat makasar dlu..hihi..

Badrul Aini Sha'ari said...

salam perjuangan...

hoho...tanak! tanak! abduh kalu die serang ana nanti naya... :P

Badrul Aini Sha'ari said...

salam perjuangan...

hoho, tanak! tanak! abduh kalu dah serang ana memang naya... :P