kak sue dan abdullah...


tanpa pelamin...

huh..?


menuju ke syurga.?

ni pikir pasal anak nih..!

2 keluarga..

tuan guru hj.nik abdul aziz nik mat..

kak sue dan abdullah bersama banner yang disponsor..kat masjid atuk nih..


doa....


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..
kecewa...inilah perkataan yang mula-mula keluar daripada hati saya..sebab apa?sebabnya saya tertinggal flight ke kota bharu jam 3.10 petang..jadi, saya terpaksa mengambil tiket lain pukul 6.55 petang...
.............................
perjalanan dari cairo ke abu dhabi delayed disebabkan fogs yg terlalu tebal..kat sini dah kecewa dah..kemudian sampai ke abu dhabi, kitorg tak diberikan voucher makanan yang sepatutnya kitorg dapat..hotel accomodation? jgn harap..
kemudian..pulang ke KLIA - kota bharu...sampai di kota bharu pukul 8malam..sampai rumah pukul 9.30malam...kecewa lagi..sampai2 pengantin tak ada di rumah...lagi la kecewa..dalam pukul 10.30, tup-tup muncul abg abdullah dan kak sue dengan merc dia..rupa-rupanya abg abdullah bawak lari sekejap kak sue..huh..!..saya pun paksa diog bergambar dengan saya..jadikle..time tu duk pakai sweater lagi..
..........................................
apapun, perkahwinan ni berseri sebab ada tayangan multimedia, nasyid kanak-kanak dan lain-lain lagi di malam akad nikah..keesokannya, tuan guru nik abdul aziz datang dan ramai lagi exco-exco kerajaan negeri kelantan datang untuk memeriahkan majlis..thanks tuk guru..!
majlis bermula dari pukul 12.00tghari hingga pukul 6 petang...saya difahamkan kawan-kawan saya dan akak saya datang bersama 2 buah bas UIA dan 6 buah kereta..benar atau tidak, saya tidak tahu...tapi, ummi dan along yang cerita...memang betul kot...semoga mereka berbahagia hingga ke ANAK CUCU...
..............................................
p/s : kecewa saya tidak bermaksud saya putus harap dengan Allah laa....cuma, saya sendiri yang bermasalah, tak fikir awal-awal nak balik ke tak..duk pikir nak exam jer dalam kepala ni..hinggalah saya terpaksa menunda exam saya..nasib baik doktor bagi tunda...thanks docs..!
dalam kepala : kak sue VS exam..akhir kak sue jugak yg menang...pulang lah saya ke rumah..
wassalam...

16 comments:

Anonymous said...

meriah dan membanggakan.

ana kira majlis ni majlis paling meriah yang pernah ana hadiri.kami pelajar-pelajar uia sangat teruja melihat persembahan nasyid kanak-kanak dan majlis keesokannya.

syabas buat kak sumayyah dan akh abdullah.sweet dua-dua orang ni.

zaini_jb said...

Salam...
Meriahnye...siap dtg Tok Guru dan exco2 kerajaan negeri...

Semoga berkekalan hingga ke akhir hayat...

zaini_jb said...

erm...ana p walimah faruq pd 1 disember lepas...doakan faruq dan zaujah bahagie ye...huhu

jiilul_quran said...

ade tak gambar diorg?ana nak tgk..

raihana IR said...

oowh gitu ceritanye.. kesiannya nta....
takpelah, nak bauat macam mana kan...
terlepas la nta majlis pernikahan dan kenduri kak sue...
alhamdulillah, ana rasa majlis waktu itu meriah, ramai sgt org datang, souvenir yg cantik ktorg dpt...

sume batch kak sue datang... sbb tu jadi 2 bas.. tak campur lagi dgn kos lain...

untungnye kak sue, dia kahwin, sume orang pun pegi...

zaini_jb said...

"ade tak gambar diorg?ana nak" tgk -from abduh-

Ade2..nanti ana upload gambar walimah faruq yg ana ade...

zaini_jb said...

walimah faruq kat Pekan,Pahang...ana p ngan taqi,azrai dan fadhil...ada ikhwah yg dah sampai awal drp kami...kami sampai lebih kurang pukul 3:30ptg...mcm tak caye faruq dah nikah...huhu

Anonymous said...

kitorg tunggu enta pula kahwin.dah ada calon atau masih dengan prinsip lama?takkanla nak tunggu perempuan datang meminang pulak syeikh.hihi.dengar sampai uia cerita enta kena pinang.tapi,masih lagi memilih.macam mana tu?

majlis kak sumayyah memang meriah.tahniah!

jiilul_quran said...

ana rasa perkara peribadi begini tak harus disebut di sini..harap anonymous faham..aseef.. :)

wassalam..

"..saya mencari rumaisha' ke-2 (ummu sulaim - sahabiah)..."

penunggu blogs said...

nak carik rumaisha' zaman skng niyh susah akh..bkn snang...huhu..korang ni tk abes-abes ler sakat akh kite niyh..jgn ler cmtuh..kang dia marah kang..

penunggu blogs said...

dia dipinang orang ke..apa ke..serah je pd dia..kite2 niyh jgn duk masuk cmpur urusan org ok?

Anonymous said...

abduh! lepas ni kamo pola ya...
kami di mesir nak makan nasi minyak :)

gen-2 said...

haa..ni mesti dak2 sabah ni..spe tuyh?

jiilul_quran said...

sebenarnya susah bagi ana/saya untuk mengetahui siapa yang memberi komen sebab semua asyik pakai "anonymous" je..hurmm..kalau boleh, letaklah sekurang-kurang nama samaran yang saya boleh cam..tak cam pun takpe,asalkan boleh ingat..

tapi tak mengapa..tak jadi masalah..sila komen dan berikan lontaran idea kalian..jangan sakat saya banyak-banyak sudah lah..

:)

Abdullah Dinsuhaimi said...

thanks abduh...aii, bersemangat dia mewar-warkan perkahwinan akak dia yerr..:) jazakallah khairrr...insyaAllah your turn should be soon..and jangan tolak tepi doa org utk abduh kahwin awal!:) khaer insyaAllah. -Abdullah; your bro-in-law

dr.nik mohd abduh b. nik mhd nor said...

hehe..kat KLIA airport pun masih boleh honeymoon..hepi sgt2 dapat "abg" abdullah yang sangat aktif dalam dakwah..

semoga perkahwinan ni terus utuh dan melahirkan anak-anak generasi rabbani..aminn..

jom ler honeymoon kat mesir..sanggup ke?